متفرقه
نوشته شده توسط : ALAALDIN DARPARESH
این پسر ایرانی آلبرت انیشتن بعدی است؟

نیما حامد ارکانی ایرانی است که سنی در حدود ۳۰ سال دارد، او مدرک لیسانس خود را در ریاضی و فیزیک را از دانشگاه تورنتو در سال ۱۹۹۳ گرفته و پس از آن دکترا را در سال ۱۹۹۷ از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرده است. نیما حامد ارکانی پس از آن در شتابدهنده خطی استنفرد شروع به کار کرد...



در سال ۱۹۹۹به عنوان استاد دانشگاه برکلی مشغول به کار شد. وی در سال ۲۰۰۲ پس از یکسال ملاقات با استادان دانشگاه هاروارد به عنوان استادی در دانشگاه هاروارد رسید و کمی‌بعد از آن به مقام استادی در تحصیلات پیشرفته در دانشگاه پرینستون رسید. این مقام از سال ۱۹۳۳ تا سال ۱۹۵۵ (زمان مرگ انیشتن) در دست انیشتن بوده که هم اکنون نزد دکتر ارکانی است.


در سال گذشته نیز بارها مهمان انستتیو علوم طبیعی بوده و به گفته Peter goddarg مدیر انستتیو : ما با دکتر ارکانی تماس گرفته تا او به جمع استادان ما بپیوندد و او نیز موافقت کرد به گفته وی او یک تصویر ذهنی و یک درک عمیق از ظواهر تئوری های مدرن دارد و او قرار است نقش یک رهبر را در آزمایش در LHC را داشته باشد. پرفسور Nathan seibery عضو انستتیو علوم طبیعی افزود: درک عمیق او از فیزیک و خلاقیت قابل توجه وی باعث پیشرفت انستتیو خواهد شد.


دکتر ارکانی همکنون در زمینه فیزیک ذرات، نامی‌برای خود دست و پا کرده است. نظریه انقلابی او در زمینه عملکرد جهان می‌باشد.

دکتر نیما حامد ارکانی (رهبر فیزیکدانان نظری) افکار ما را در مورد فضا و زمان باز کرده و به گفته ایشان جهان حد اقل ۱۱ بعد دارد. این نظریه انقلابی را در فیزیک بوجود خواهد آورد. در تئوری ابر ریسمان و یا به اختصار ریسمان، تلاش بر این بوده که توضیح دهد ذرات کوچکترین حالت در این جهان نیستند بلکه حلقه هایی که دارای نوسان می‌باشند، که ریسمان نامیده می‌شوند کوچک ترین چیز می‌باشد. در این نظریه ریسمان در ۱۱ بعد نوسان می‌کند و بر خلاف ما که در ۳ بعد مکان و یک بعد زمان هستیم. بیشتر مدلها در این تئوری حداقل ۷ بعد دیگر را نشان می‌دهد که برای انسان قابل درک نیست.

دکتر ارکانی با فیزیکدانانی به نام Dimopoulos و Dvail پیشنهاد کردند که بعضی از این ابعاد بزرگتر از حدی است که قبلا تصور می‌شد و این مدل (ADD (Arkani-Dvail-Dimopoulos نام دارد متاسفانه این ابعاد قابل مشاهده نمی‌باشند، زیرا گرانش تنها نیروی هست که بر آنها احاطه دارد.

مخالفت بعضی ها با این تئوری به این دلیل است که نمی‌توان آن را آزمایش کنند. برای مثال، گر شما در ماشین خود نشسته باشید و دستگاه GPS شما روشن باشد، شما می‌توانید سرعت و مکان دقیق خود را در یک لحظه بدانید. ولی این کار در دنیای ذرات غیر ممکن است و شما نمی‌توانید سرعت و مکان یک جسم را در یک لحظه بگویی.

موفقیت یک در صد نبوغ و نود و نه صدر عرق ریختن هست
هرچیز تازه ای که می آموزی شخصیت تاز ه ای به تو می دهد

  
 

 

پیش گویی های بیل گیتس درباره آینده کامپیوتری

۱۵ سال پیش زمانی بود که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، کتابی را منتشر کرد که در آن اتفاقات آینده ی کامپیوتری را پیش بینی می کرد. حالا که ۱۵ سال از آن زمان می گذرد، بهتر می شود درباره ی پیش گویی های بیل گیتس اظهار نظر کرد…

ایمیل
پیشگویی: گیتس نوشته بود، “پست های الکترونیکی و صفحات به اشتراک گذاشته شده نیاز به ملاقات های متعدد را رفع خواهند کرد… و وقتیکه ملاقات های رو در رو اتفاق بیافتد، موثرتر خواهند شد چرا که شرکت کنندگان پیش از این اطلاعات سابقه ی خودشان را توسط ایمیل رد و بدل کرده اند…”

قضاوت: اشتباه. دید ِ گیتس از ایمیل، اکنون خیالی و آرمانی به نظر می رسد. دست کم، ایمیل دارد ملاقات های کاری را تکراری تر و کم اثرتر می سازد. احتمالا این سوال ِ بسیار معمول را در ملاقات ها شنیده اید، “اون ایمیل رو نگرفتی؟”… و ملاقاتی دیگر.
اخیرا، ارزیابی ایی نشان داده است که نزدیک به ۴۰ درصد از کارکنان حداقل ۲ ساعت از روز کاری شان را به وارسی کل ایمیل ها اختصاص می دهند.

کامپیوترهای جیبی
پیشگویی: شما خواهید توانست که نوعی کامپیوترهای کیفی را در جیب تان حمل کنید. این نوع کامپیوترها، پیغام ها و برنامه ی زمان بندی تان را به شما نشان خواهند داد و همچنین به شما اجازه خواهند داد تا فکس یا نامه های الکترونیکی را خوانده یا ارسال کنید، وضعیت آب و هوا را بررسی و گزارشات را ذخیره کنید، بازی های ساده و پیچیده ایی را انجام دهید، اگر خسته شدید اطلاعات را هم مروری کنید، یا عکس های فرزندانتان را به راحتی از میان هزاران مورد انتخاب کنید.

قضاوت: درست. کامیپوتر جیبی گیتس، کمابیش همان موبایل های هوشمند امروزی هستند که امکانات صوتی نیز به آنها افزوده شده است.

شبکه های بی سیم
پیشگویی:
شبکه های بیسیم ِ آینده، سریع تر خواهند بود ولی شبکه های باسیم، پهنای باند به مراتب بیشتری خواهند داشت. موبایل ها قادر خواهند بود تا پیغام ها را ارسال و دریافت کنند ولی استفاده از موبایل ها برای دریافت یک رشته ویدیو (تماشای ویدیو) بسیار گران و غیر معمول خواهد بود.

قضاوت: اشتباه. امروزه دریافت یک رشته ویدیو نه گران است و نه غیر معمول؛ در واقع خیلی هم پیش پا افتاده است. پیشگویی گیتس درباره ی شبکه های بیسیم نیز اشتباه بود… حتی اگر شبکه های باسیم پهنای باند بیشتری نسبت به شبکه های بیسیم داشته باشند، این حفره توسط قابلیت های فراوان شبکه های بیسیم که اجازه دسترسی به اطلاعات در هر زمان و هر مکانی را می دهند، پوشانده شده است.

شبکه های اجتماعی
پیشگویی: “شاهراه اطلاعاتی” تنها ارتباط با دوستانی که در دوردست هستند را آسانتر نخواهد کرد، این “شاهراه اطلاعاتی” همچنین به ما این امکان را می دهد تا همنشین های جدیدی بیابیم.

قضاوت: اشتباه و درست. فیس بوک بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد و بیشمار شبکه های اجتماعی دیگر ارتباطات جدید دیگری را بین کاربران ایجاد می کنند. ولی آشنایی های شکل گرفته ی آنلاین به شکل منظم توسط دیدارهای رو در رو دنبال نمی شود.

خرید آنلاین
پیشگویی: به این دلیل که شاهراه اطلاعاتی، ویدیو را حمل خواهد کرد، شما اغلب قادر خواهید بود تا آنچیزی را که دقیقا سفارش داده اید ببینید… این برای شما تعجب آور نخواهد بود که اگر گلهایی را که برای مادرتان از طریق تلفن سفارش داده اید حقیقتا به همان شکلی که می خواهید آراسته شوند. شما خواهید توانست تا چینش ِ دسته گل توسط گلفروش را ببینید، و اگر می خواهید تصمیم تان را نیز عوض کنید و رُزهای پژمرده را با شقایق های تر و تازه عوض کنید.

قضاوت: اشتباه. گیتس درباره ی شاهراه اطلاعاتی که می تواند ویدیو را حمل کند، درست گفت، ولی کاملا عامل های اقتصادی و اجتماعی را بد تعبیر کرد. چگونه می شود که یک گل فروش ِ به ستوه آمده، زمانی را برای یک ویدیوکنفرانس آن هم با هر مشتری که می خواهد گل هایی را برای روز مادر سفارش دهد، کنار بگذارد؟

ویدیو کنفرانس
پیشگویی
: دستگاه های ویدیویی کوچکی با استفاده از دوربین های متصل شده به کامپیوترهای شخصی یا تلویزیون ها، این اجازه را به ما خواهند داد تا به آسانی در سراسر شاهراه اطلاعاتی گشت و گذاری همراه با تصاویر و صداهایی باکیفیت و قیمت ناچیز داشته باشیم.

قضاوت: درست. چیزی که آقای گیتس آن موقع صحبتش را می کرد ما امروزه آن را دست کم با نام “وب کم” می شناسیم.

اینترنت و وب
پیشگویی
: کتاب ۲۸۶ صفحه ایی بیل گیتس در تنها ۴ صفحه اش به وب جهانی اشاره داشته است و اینترنت را به عنوان زیرمجموعه ایی از یک “ابر شاهراه اطلاعاتی” بزرگتر به تصویر کشیده است. گیتس می نویسد، اینترنت در کنار PCها، شبکه های تلفنی، و سیستم های کابلی یکی از “مهمترین مواد شاهراه اطلاعاتی” است. گیتس می گوید، ولی “هیچ یک بیانگر شاهراه اطلاعاتی حقیقی نیست. … اینترنت امروزی همان شاهراه اطلاعاتی که من تصور می کردم، نیست، اگرچه که شما می توانید به آن به عنوان ابتدای شاهراه بنگرید.”

قضاوت: اشتباه. تصور آقای گیتس از اینکه اینترنت می تواند نقش پشتیبانی در شاهراه اطلاعاتی آینده داشته باشد، اشتباه بود. اندکی پس از اینکه کتاب گیتس (کتابی که این پیش بینی ها را در آن بیان کرده بود) توانست فروش موفقی داشته باشد، وی تصمیم می گیرد تا مایکروسافت را دوباره سازمان دهی کند تا تمرکز بیشتری بر اینترنت داشته باشد. همچنین او تجدید نظر عمده ایی در ویرایش دوم کتابش ارایه کرد.

حریم خصوصی
پیشگویی
: برای یک دهه از اکنون، شما می توانید سرتان را به نشانه ی تایید این نکته تکان دهید که همواره زمانی وجود دارد که یک غریبه یا شماره ی اشتباه می تواند برای شما در خانه تان با یک تماس تلفنی وقفه ایی ایجاد کند. … اما با کمک نشانگرهایی به وضوح شما قادر خواهید بود تا محیط امن و مورد نظرتان را در خانه یا هرجایی که مد نظرتان است راه بیاندازید.

قضاوت: کمی درست و بیشتر اشتباه. این درست است که شما امروزه می توانید با استفاده از شناسه ی تماس گیرنده، از تماس های ناخواسته بگریزید. اما “حریم خصوصی” دارد به یکی از بزرگترین تلفات عصر کامپیوتر بدل می شود.

تقریبا، بیل گیتس آینده ی نیمی از موضوعات بالا را درست پیش بینی کرده بود… اما پیش گویی کار راحتی نیست! با این حال، فکر میکنید ۱۵ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۲۵، چه آینده ایی برای موضوعات بالا پیش خواهد آمد؟

عکس های دیدنی از سفر دیوید بکام به افغانستان!!

 





دیوید بکام چهره بین المللی فوتبال بریتانیا با تعداد زيادي از نظاميان انگليسي مستقر در مناطق جنوبي افغانستان از نزديک ديدار کرد

ارتش انگليس اعلام کرد که ديويد بکام فوتباليست 35 ساله اين کشور به منظور بالا رفتن روحيه نظاميان انگليسي مستقر در افغانستان، به جنوب اين کشور جنگ زده سفر کرده است

اين سفر تنها به منظور بالا رفتن روحيه نظاميان انگليسي است که در حال حاضر در مناطق جنوبي افغانستان مستقر هستند

اين فوتباليست معروف انگليس در حال حاضر از ناحيه پا دچار آسيب ديدگي است و در استراحت به سر مي‌برد...

















اسبه خوشگلتره یا دختره جواب یادت نره

dehnodis

ملکه انگلیس و وسیله نقلیه جالبش

dehnodis

 

چشم چرانی آقایون: سرگردان بودن چشم یا سرگردان بودن دل

مردها در حضور زن ها مثل بچه هایی می مانند که داخل یک اسباب بازی فروشی شده باشند. قلبشان پیش یک چیز خاص است اما با اینحال هنوز هم هر چیز  جذابی که دوروبرشان باشد را نگاه می کنند.

مردها موجوداتی بصری هستند

مردها به هیچ وجه نمی توانند از تحسین کردن زیبایی زنان خودداری کنند. اما آیا انجام اینکار وقتی پیش همسر یا معشوقه شان هستند درست است؟ مجله سلامت مردان اخیراً رای گیری در این مورد انجام داده است:

·         53 درصد گفتند که اگر موردی باشد حتماً نگاه می کنند.

·         28 درصد گفتند فقط در موارد بسیار خاص و حتماً با داشتن عینک آفتابی این کار را می کنند.

·         19 درصد گفتند که هیچوقت اینکار را نمی کنند چون نمی خواهند همسرشان از دست آنها ناراحت شود.

اما برای یک لحظه فکر کنید. زن ها هم از این بدشان نمی آید. درست است؟ منظورم این است که مثلاً آن 7 پرستاری که به خاطر نگاه کردن به پرونده پزشکی جورج کلونی تعلیق شدند لزوماً به خاطر مسائل پزشکی اینکار را نکرده بودند، درست است؟

واقعیت این است که مردها نگاه می کنند و زن ها هم نگاه می کنند. بیولوژی طوری ما را برنامه ریزی کرده است که به دنبال جفتی مناسب خودمان باشیم و کره چشممان یکی از ابزارهایی است که همه ما برای خرید از آن استفاده می کنیم.

اما دیگر وقتش رسیده واقعیت را ببینیم

اکثریت خانم ها و آقایون می توانند خیال پردازی بصری را از واقعیت متمایز کنند. درمورد مردها می توانیم بگوییم که بسیاری از مردها اگر وقتی با همسرشان هستند به زنان دیگر نگاه می کنند اصلاً قصد بی احترامی و توهین به او را ندارند. بسیاری از مردها اندام خانم ها را زیباترین دیدنی های دنیا می دانند، درمورد آبشار نیاگارا هم همین فکر را می کنند اما لزومی ندارد که تا آنجا بروند.

البته جای انکار نیست که برای بعضی از مردها چشم چرانی قدم اول برای درگیر شدن جدی با آن فرد است. اما چطور می توان مردهایی که هر از گاه چشم چرانی می کنند را از آنهایی که با هدفی خاص اینکار را می کنند تشخیص داد؟ چند نکته هست که باید به خاطر داشته باشید:

·      یک نگاه صادقانه بهتر از دید زدن دزدکی است.

بسیاری از مردان قبول دارند که نگاه می کنند چون می دانند اگر گند کار در بیاید نشانه بی احترامی آنها به همسرشان خواهد بود. مطمئناً مردی که می گوید، "خوب خانمه خیلی خوشگل بود" ممکن است با خشم شدید اما موقتی همسرش روبه رو شود اما بعد از اینکه عصبانیت همسرش فروکش کرد، زن متوجه می شود که شوهرش آدم صادقی است پس خطری او را تهدید نمی کند. از این گذشته با اینکه می توانسته اما به هیچ وجه سعی نکرده چیزی را از او پنهان کند. باید نگران مردی بود که چشم چرانی خود را انکار می کند. اگر مرد چیزی را پنهان کند آنوقت باید نگران شد.

·      تاریخ آینده را پیشگویی می کند.

وقتی بدانید که مردتان نامزد قبلی خود را چطور انتخاب کرده است می تواند شما را با عملکرد او اشنا کند. اگر او را در یک رستوران یا خیابان ملاقات کرده باشد خیلی ساده بیانگر این است که برحسب آنچه او را جذب کند وارد عمل می شود. اما اگر مردی نامزد خود را در محل کار یا بین دوستان ملاقات کرده باشد مطمئناً نشانه خوبی است. چنین فردی برای برقراری ارتباط نیاز به رابطه معنادار دارد به همین دلیل احتمال بسیار کمی وجود دارد که با دیدن یک زن زیبا جذب شود.

·      آن زنی که مرد نگاهش می کند لزوماً زنی نیست که می خواهد با او باشد.

تفاوت بسیار عمیقی بین یک نگاه کردن ساده و آوردن یک نفر در دنیای خصوصی خود وجود دارد. اگر مردی در خیابان چشم چرانی می کند احتمال خیلی کمی وجود دارد که بخواهد به او نزدیک شود.

به نظر اکثر مردان، نگاه کردن به زنان زیبا اصلاً به معنای بی احترامی به همسر یا نامزدشان نیست، آنها با این کار فقط هنر را تحسین می کنند و زنی که بخواهد بیش از حد نسبت به چنین چشم چرانی هایی حساسیت نشان دهد فقط همسرش را به نزدیک شدن به یکی از همین زنان تحریک می کند.

۱۰ درس شگفت انگیز از زندگی انیشتین

1. کنجکاوی را دنبال کنید

“من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم “

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید ؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

 

۲ .پشتکار گرانبها است

“من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم”

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند.مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید .

با پشتکار می توانید به مقصد برسید.

 

۳ .تمرکز بر حال

“مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می بوسد با ایمنی رانندگی کند ، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمیدهد “

پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی .من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که در حال باشید.تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام میدهید.

انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است .

 

۴ .تخیل قدرتمند است .

“تخیل همه چیز است .می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیلی به مراتب از دانش مهم تر است “

آیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید ؟ تخیل از دانش مهم تر است ! تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست ، تخیل است.

آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می دهید ؟اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

 

۵ .اشتباه کردن

“کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمیگیرد “

هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید .

من این را قبل گفته ام ،و اکنون هم می گویم ، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید .

 

۶ .زندگی در لحظه

“من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم ،خودش بزودی خواهد آمد”

تنها راه درست آینده شما این است که در “همین لحظه ” باشید .

شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید .،بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دارید .این تنها زمانی است که اهمیت دارد ، این تنها زمانی است که وجود دارد .

 

۷ .خلق ارزش

“سعی نکنید موفق شوید ، بلکه سعی کنید با ارزش شوید “

وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید،وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید .اگر شما با ارزش باشید ،موفقیت را جذب می کنید

استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید ، بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد .

تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد .

 

۸ .انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید.

“دیوانگی : انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن “

شما نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید ،به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید، و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید.برای اینکه زندگی تان تغیر کند، باید خودتان را تا سر حد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد.

 

۹ .دانش از تجربه می آید .

“اطلاعات به معنای دانش نیست . تنها منبع دانش تجربه است “

دانش از تجربه می آید . شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید ، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد .شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید .تکلیف چیست ؟ دنبال کسب تجربه باشید !

وقت خودتون رو صرف یادگرفتن اطلاعات اضافی نکنید .دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید .

 

۱۰ .اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید.

“اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد”

۲ گام هست که شما باید انجام بدهید .اولین گام این است که شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید ،این یک امر حیاتی است.گام دوم این که شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید .اگر شما بتوانید این ۲ گام را انجام دهید موفقیت از آن شما می شود .

نامه انیشتین به ایه اله بروجردی

انینیشتین در این کتاب همواره از آیت­ الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"...یاد کرده است.

آلبرت اینشتین در رساله­ پایانی عمر خود با عنوان دی ارکلرونگ، یعنی بیانیه، که در سال 1954 (1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می­ دهد و آن را کامل­ترین و معقول­ترین دین می­ داند.

 این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه­ اینشتین با آیت­ الله العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده­ شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

 به گزارش جهان جهان اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج ­البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه­ مجلسی که از عربی به انگلیسی و ... توسط حمیدرضا پهلوی (فوت 1371 ش) و ... ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می ­شده تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی ­شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده ­اند.

 از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (ص) نقل می­ کند که هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می­ خورد و آن ظرف واژگون می­ شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم (ص) از معراج جسمانی باز می­ گردند مشاهده می­ کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ... اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه­ "انبساط و نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می­ نویسد....

همچنین اینشتین در این رساله "معاد جمسانی" را از راه فیزیکی اثبات می­ کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون = عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی "معاد جسمانی" را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" می­ داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.

اینیشتین در این کتاب همواره از آیت­ الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ "بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ "حسابی عزیز"...یاد کرده است.

000/000/3 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک برخی از اعضاء شرکت­ های اتومبیل بنز و فورد و .. از یک عتیقه­ دار یهودی بوده و دست خط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ­ای چک شده و تأیید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است.

 




:: بازدید از این مطلب : 937
|
امتیاز مطلب : 701
|
تعداد امتیازدهندگان : 453
|
مجموع امتیاز : 453
تاریخ انتشار : 6 خرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
لطایف و ظرایف در تاریخ : 1393/9/26/3 - - گفته است :
وب عالی داری اما چرا بازدیدت کمه؟میخوای روزی حداقل 10 نفر وب رو ببینن اگه هرچه زود تر به وب من بیای و عضو شوی شک نکن که بهترین ها میشی در یک روز!


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: